نحوه کارکرد دوربین وای فای چگونه است؟ و پکیج دوربین مداربسته چیست؟

این روزها بیشتر افراد جهت ایجاد امنیت محل رفت و آمدشان، خرید دوربین مداربسته وای فای (wifi) را انتخاب میکنند. وصل کردن و بررسی دوربین بی سیم به سادگی صورت میگیرد و چهت این موضوع نیازی به کابل کشی و… نمیباشد. اما آیا واقعا خرید دوربین مدار بسته وای فای به صرفه تر از دوربین مداربسته معمولی هست؟ دوربین وای فای چیست و چه قابلیت ها و کاربردهایی دارد؟ در ادامه همه این موارد را بررسی می کنیم، پس با ما همراه باشید.

انتقال تصویر و صدا در دوربین مداربسته wifi ، به وسیله شبکه وای فای انجام می شود. به همین خاطر انتقال تصاویر ضبط شده و اطلاعات به صورت بی سیم هست و این موضوع محبوبیت این نوع دوربین مدار بسته را بیشتر کرده چون امکان دسترسی از راه دور به سیگنال تصویری و خارج از شبکه وجود دارد. لازم است بدانید دوربین وای فای فقط در دسته بندی دوربین مداربسته تحت شبکه قرار می گیرد و ” دوربین آنالوگ وای فای ” اصلا وجود ندارد. دوربین مداربسته تحت شبکه معمولی، کار انتقال تصویر را به وسیله کابل شبکه CAT5 یا CAT6 انجام می دهد.

دوربین وای فای یک اسلات برای قرار دادن کارت حافظه (SD Card) برای ضبط تصویر دارد. تعداد روزها و مدت زمانی که ضبط تصویر انجام می شود بسته به ظرفیت کارت حافظه متفاوت می باشد. دوربین مداربسته وای فای به اسم دوربین بی سیم ، دوربین بیبی کم یا پرستار کودک و دوربین وایرلس هم شناخته می شود.

دوربین مداربسته وای فای

 
چرا دوربین مداربسته وای فای نصب کنیم؟

ممکن است در بعضی اماکن، مجوز یا امکان سیم کشی نداشته باشید. در این مواقع خرید دوربین مداربسته وای فای (بیسیم) انتخاب مناسبی هست. همچنین اگر برایتان مهم است که طراحی داخلی ساختمان به هم نریزد، می توانید از دوربین wifi استفاده کنید. همچنین به دلیل اینکه تصاویر دوربین مداربسته بی سیم به آسانی در بستر وای فای منتقل می شوند، می توان آنها را در کمترین زمان نصب و راه اندازی کرد. بنابراین شما می توانید از دوربین مداربسته بیسیم در خانه، محل کار و همینطور در آسانسور استفاده کنید و از سختی نصب دوربین مداربسته در آسانسور رها شوید.

 
تفاوت بین دوربین مداربسته وای فای و بی سیم (Wireless)

خیلی از افراد تفاوتی بین این دو نوع سیستم قائل نمی شوند اما بهتر است بدانید دوربین مداربسته وای فای زیر مجموعه ای از دوربین مداربسته بی سیم می باشد. در واقع به این دلیل که بعضی از دوربین های آنالوگ قدیمی هم با تکنولوژی Wireless یا بیسیم وجود دارند. این دوربین ها ویژگی استفاده از وای فای را ندارند و برای انتقال تصویر، از امواج رادیویی در فرکانس معین در محدوده 2.4 یا 5.8 مگاهرتز  بهره می برند. ولی انتقال اطلاعات در دوربین مدار بسته وای فای به وسیله پروتکل استاندارد wifi صورت می گیرد. بنابراین احتمال تداخل در ارسال و دریافت داده ها پایین تر است و امنیت بیشتری برقرار است.

 
روش اتصال دوربین به شبکه wifi

بعد از نصب دوربین مداربسته و تجهیزات آن، به کمک یک گیرنده می توانیم تصاویر را ببینیم. اگر از لپ تاپ به عنوان گیرنده استفاده می کنید، باید لپتاپ سیگنال تصاویر را در شبکه wifi تشخیص دهد، سپس با استفاده از نرم افزار مخصوص این کار می توانید تصاویر را مشاهده کنید. در صورتی که از سرور یا کامپیوتر شخصی(PC) به عنوان گیرنده استفاده می کنید، باید یک اکسس پوینت مثل مودم یا دانگل نیز راه اندازی کنید. عملکرد اکسس پوینت (نقطه دسترسی) مثل دستگاه سوئیچ بی سیم می باشد که اطلاعات را از دستگاه های یک مجموعه دریافت می کند و به سرور ( دستگاه ضبط تصویر ) منتقل می کند.

 
پهنای باند دوربین مداربسته wifi

دوربین مداربسته وای فای محدودیت استفاده از پهنای باند دارد. این دوربین ها در بهترین حالت عملکردشان از ریت ارتباط 11n پشتیبانی می کنند. بدین معنی که امکان ارسال اطلاعات فقط تا حجم 150Mbs امکان دارد. در نتیجه این دوربین ها برای راه اندازی سیستم مداربسته وسیع با تعداد دوربین زیاد و یا اتصال تعدادی دوربین با رزولیشن بالا، مناسب نیستند. به دلیل اینکه هر چقدر رزولیشن دوربین مداربسته بیشتر باشد، حجم تصاویر هم بیشتر خواهد شد.

 
برد دوربین مدار بسته وای فای

فرمول خاصی برای محاسبه برد دقیق دوربین وای فای وجود ندارد. اما محدوده ای به صورت تجربی توسط شرکت تولید کننده این دوربین ها به دست آمده. این محدوده در محیط های داخلی بین 20 تا 50 متر و در محیط های خارجی بین 100 تا 200 متر می باشد. البته لازم است بدانید موقعیت و محل نصب دوربین نیز تاثیر زیادی در قدرت برد آن ها دارد. بنابراین لازم است دوربین را در فاصله ی نزدیک تر از برد مفید آن نصب کنید. همچنین لازم است بدانید در صورتی که برای مشاهده تصاویر ضبط شده از اینترنت استفاده می کنید، محدودیت مکانی نخواهید داشت و در هر محلی می توانید تصاویر را مشاهده کنید. در نتیجه برد دوربین برای اتصال به مودم اهمیت زیادی دارد.پکیج دوربین مداربسته معمولا شامل همه ابزارهای مورد نیاز برای وصل دوربین میباشد.

قابل توجه است دوربین لامپی چرخشی هم یک دوربین امنیتی وای فای می باشد که دارای قابلیت های بسیار زیاد و نصب آسان است.در این مقاله گفتیم دوربین بی سیم چیست و چه کاربردی دارد. شما کاربران امکان این را دارید سوال ها و نظرات خود را در مورد دوربین مداربسته بی سیم در بخش نظرات همین صفحه بنویسید.

خرید یک جا ابزارهای نجاری و ابزارهای استارت مغازه نجاری

نجاری یکی از اولین فعالیت های است که انسان جهت از بین بردن نیازهای خود و تولید ابزارآلات و تجهیزات از شروع ورود در کره خاکی صورت داده است.ممکن است به نظر برسد که مورد خطاب این مقاله افرادی است که به دنبال کار کار با چوب و لیست ابزارهای کار با چوب جهت مغازه نجاری است.در صورتی که شما هم علاقه مند به کار با چوب هستید امکان این را دارید مخاطب این مطلب باشید.در این مطلب از ایتدایی ترین تجهیزات مورد نیاز نجاری تا ابزارهای حرفه ای نجاری را به شما معرفی میکنیم تا بتوانید جهت انجام شغلتان خوب ترین انتخاب را داشته باشید.بنابراین چه در کارگاه منزل و چه در کارگاه نجاری تان کار میکنید و نیت خرید آنلاین ابزارآلات کار با چوب را دارید تا انتهای این مطلب کنار ما باشید.

ابزارهای ضروری نجاری

این ابزارها را شما میتوانید در جعبه ابزار هر نجاری از مبتدی تا حرفه ای، یا در لیست فروشگاه هایی که کار فروش ابزار نجاری را انجام میدهندپیدا کنید.این ابزارها اکثرا به صورت دستی استفاده میشوند و کمتر از نیروی محرک دیگری مثل برق یا پمپ هوا بهره میبرند.دلیل نام گذاری این ابزارها به عنوان ابزار دستی نیز همین موضوع است.قبل از انقلاب صنعتی این ابزارها نقش کلیدی در پروژه های چوبی داشتند اما این روزها با پیشرفت ابزارآلات این ابزارها بعضا به عنوان انتخاب دوم استفاده میشوند.
لیست ابزارهای ضروری نجاری

چکش پنجه دار

برای شروع به سراغ اساسی ترین ابزار مورد نیاز هر جعبه ابزاری میرویم.همه ما یکی از این ابزار در خانه خود نگه میداریم.این ابزار چکش پنجه دار است.دلیل نام گذاری این ابزار (چکش پنجه دار) به دلیل پنچه ای است که در پشت سر این ابزار قرار دارد.پنجه چکش برای خارج کردن میخ و پیچ استفاده میشود.رایج ترین چکش مورد استفاده در کارهای نجاری چکش 20 اونسی است.وزن این چکش به صورت استاندارد مناسب کوبیدن انواع میخ در نظر گرفته شده است.جنس دسته چکش ها در انواع چوبی، فولادی و فایبرگلاس است.چکش های  دسته چوبی به دلیل فشاری که به دسته آنها در هنگام خارج کردن میخ با پنجه وارد میشود، خیلی پیشنهاد نمیشود.اما اگر در طول کارتان میخ زیادی از چوب خارج میکنید چکش دسته فولادی یا چکش دسته فایبرگلاس انتخاب مناسبی برای شما میباشد.

متر نواری

ابزار مهم بعدی متر نواری است.متر نواری که قابلیت جمع شدن دارد و حداقل 25 فوت طول دارد.اندازه گیری در طول هر پروژه نجاری تاثیر بسیار زیادی دارد.مخصوصا در پروژه های بزرگ اگر دقت کافی برای اندازه گیری نداشته باشید ممکن است نتیجه کار شما با شکست روبرو شود.متر دستی انواع مختلفی دارد و معمولا با گیره پشت آهن همیشه روی کمربند افراد وصل میشوند.دقت کنید که برای خرید متر نواری باید از برند های شناخته شده استفاده کنید تا تمامی استانداردها در متراژ، جنس متر و آلیاژ بدنه رعایت شده باشد.

اسکنه یا مغار
معمولا این ابزار به صورت مجموعه در کارگاه های نجاری وجود دارد.عده ای گمان میکنند که مغار فقط برای استفاده منبت کاران تولید میشوند.هر نجاری برای انجام تمیزکاری اتصالات و برش های که با اره ایجاد شده است به مغار یا اسکنه احتیاج دارد.اگر قصد خرید مغار را دارید به دنبال خرید مغار ساخته شده از فولاد کربنی با آلیاژ بالا یا فولاد آلیاژی کروم باشید.
بهترین انتخاب برای دسته های مغار، چوب است.دقت کنید که مغار باید در انتهای دسته خود حلقه فلزی داشته باشد تا در زمان ضربه زدن با چکش به انتهای ابزار، مغار دچار تغییر شکل و بد فرمی نشود.همانطور که گفته شد این ابزار ها به صورت مجموعه خریداری میشوند.باید بر اساس نیاز شغلی خود مغار مورد نظر خود را تهیه نمایید.


رنده دستی

رنده دستی ابزاری است که کارایی بسیاری برای شما دارد.یا استفاده از رنده دستی میتوانید سطح یک چوب را صاف کنید یا یک منحنی بر روی سطح چوب ایجاد کنید.میتوانید گوشه های کار خود پخ ایجاد کنید و یا محل اتصالات را به جای استفاده از سنباده با سرعت بیشتری صاف کنید.فقط باید از کیفیت آلیاژ تیغه خود و تیز بودن آن مطمئن باشید.رنده دستی نجاری به طور کلی به سه دسته تقسیم میشوند :
 

  • رنده قاچی،رنده یک تیغ و دو تیغ، رنده پرداخت (این رنده ها برای مسطح کردن چوب استفاده میشود)
  • رنده گرات، رنده کنشافت که برای ایجاد شکاف و تغییر حالت محل اتصال استفاده میشوند.
  • رنده بال کبوتری،رنده کاس، رنده افراز که برای ایجاد قوس و فرم در کار نجاری استفاده میشود.

اره دستی

اره معمولی هم یکی دیگر از ابزارهای مهم هر کارگاه نجاری است.هرچند ممکن است فرد گروهی از اره های دستی را در جعبه ابزار خود داشته باشید.در طول انجام هر کار امکان دارد احتیاجی نباشد که فرد از اره زنجیری و بنزینی استفاده نماید.تنوع اره های موجود در بازار زیاد است و فرد باید نسبت به مدل شغلتان اره مورد نظرتان را انتخاب نمایید.

جهت سفارش و خرید آنلاین ابزارآلات کار با چوب میتوانید از طریق سایت good4p اقدام نمایید.همچنین مجموعه گودفورپی در صفحه راه اندازی فروشگاه ابزارفروشی نکاتی را در زمینه مشاوره و کمک برای راه اندازی فروشگاه آنلاین  در نظر گرفته است که میتواند کمک بسیاری برای شما که قصد راه اندازی فروشگاه ابزار نجاری دارید باشد.